Dom Hemingway – Booze, babes & no bullets

Nici nu știu unde să mă opresc cu descrierea acțiunii, ca să n-o dau în spoiler. Că mare lucru nu se întâmplă în film, iar twist-ul major (singurul) e în prima treime. Și eu care credea c-o să văd un BBB (booze, babes & bullets) în buna (și foarte rar urmata) tradiție Guy Ritchie…

Deci, mă opresc în twist. Avem un spărgător de seifuri (cu mâna „fermă ca o păsărică de trapezistă”, cum singur își face reclamă) pe nume Dom Hemingway (Jude Law), mai axat pe retorică teatrală decât proză cinstită (apropo de tiz), foooarte cocky, într-o acută criză de anger management, care a stat 12 ani la mititica (unde e iubit, carnal și spiritual). Se pare că în acest timp, nevasta i-a murit, fata naiba știe cu ce se ocupă, iar șeful spargerii (de care spargere habar n-avem, dar o presupunem) trăiește bine merci și ca urmare a sacrificiului făcut de Dom, care n-a dat cu papagalu’. Acum, proaspăt ieșit, DH își vrea părticica, „cu dobândă și cadou”, cadoul, dacă se poate să fie Paolina (Mădălina Ghenea, da), pe care o vrea „goală și cu fundiță roșie pe clitoris”. Primește mai mult decât se aștepta (cadoul, adică Ghenea fiind înlocuită, spre bucuria/dezamăgirea bărbaților din sală, cu 500.000 de lire). Și aici e twist-ul, așa că mă opresc. Mai spun doar că e o poveste (comicuță) a redempțiunii și că singura fază mai hard e când un negru ține neapărat să-i taie scula (pe care Dom și-o laudă vreo 7 minute la începutul filmului). Și asta pentru că i-l omorâse pe motanul Bernard (păi, doar atât să pățească?!).

Mie mi-a lăsat impresia a film făcut pentru replici, zău. Care replici sunt mișto în sine, dar distribuite prost, astfel că ori sufocă acțiunea, ori îți lasă impresia că-i un concurs de ceva stand up. (Se vede clar că regizorul Richard Shepard nu reușește să treacă de nivelul de TV în care a lucrat până acum.) Și poate pentru personaj, ilustrarea tropului „macho cel sensibil”, peste care se toarnă fanfaronada, impertinența, agresivitatea, narcisismul și apetența pentru sex și viață bună. Pe care Jude îl interpretează minunat, de altfel.

Triplul BBB e știrbit de unul dintre B-uri (bullets), ca să nu spun că totul va vira spre o chestie family. Să fie aci vreo ironie la adresa gangsta muviz engleze? Posibil. Dar eu unul aș fi preferat mai multe punches decât punchlines.

Și că știu că așteptați să vă zic de Mădălina Ghenea… Arată cum e și de așteptat (adică senzațional) în costum de baie și are doar două replici, deși fizic e destul de prezentă. Bun și așa. (Ieri, la lansarea filmului, a fost – așa mi s-a părut, cel puțin – sincer entuziasmată de toată chestia, astfel că îi urăm la mai multe/ mai bune.)

nota_7Notă: 7