Expendables – Stallone, l-ai făcut pe Schwarzenegger!

The Expendables e făcut special pentru o viitoare parodie. În secret, Charlie Sheen deja se antrenează ca să fie în formă pe post de Stallone.

Când vezi lista de periculoşi de la început te apucă ameţeala: Statham, Dolph Lundgren, Eric Roberts, Mickey Rourke, Bruce Willis, Schwarzenegger. Şi toţi sub bagheta lui Rambo. L-a mai băgat şi pe Jet Li, să nu creadă cineva că are vreo problemă rasială, numai că l-a pus să şi-o încaseze de la Dolphy. Deci, asta e surpriza principală a filmului: în premieră absolută, Jet Li şi-o fură urât.

A doua surpriză e tot o glumiţă: Demolition Man i-o trage subtil lui Terminator. Îl face din vorbe, şi-i aminteşte că domnul senator s-a cam îngrăşat. Ca să fie clar cine e mai în formă. Deh, război psihologic. Şi asta şi de faţă cu Die Hard, ca să fie umilinţa deplină. Episodul cu Schwarzy îţi arată clar că Sly nu dă doi bani pe ce l-au învăţat la Hollywood în materie de scenariu. Şi mă refer la chestii elementare. Să zicem totuşi că e o glumiţă. Rocky are nişte poliţe de plătit, şi le plăteşte cu lovituri sub centură.

Pe scurt, filmul este un meci de wrestling deghizat. Sper că n-aveţi pretenţie de poveste elaborată şi alte sclifoseli din astea. Ringul este o insulă plină de coca, unde, pentru mucho dinero, mercenarii trebuie să lichideze un general care are boală pe gringos. Numai că el general are o fată caliente, care îi cam suceşte minţile lui Rambo. După părerea mea e o greşeală fatală, dar probabil că nu găsea soluţia pentru o acţiune altruistă, şi nu una bazată pe dinero.

Fiindcă lui Sly i-a fost cam greu să croşeteze replici pentru toată lumea, îi pune la odihnă pe grei pentru bătălia finală şi îl ia cu el doar pe fiorosul de Jason Statham. Iar finalul nu mai are nevoie oricum de replici, că e tot numai un pac pac.

Să ziceţi mersi dacă o să ieşiţi din sală cu timpanele întregi. Probabil că Eric Roberts i-a spus lui Sylvester după The Expert (unde au fost prima dată inamici şi unde Sly era un fel de unabomber) că n-au fost explozii suficiente. Şi i-a plătit o poliţă şi lui Eric, băgând un bombardament cam ca două Stalingrade la un loc.

Ce să zic… Toată invidia… A arătat că are cu ce. Că poate să-şi adune gaşcă cu cei mai periculoşi doar aşa de hai s-o punem de un party şi poate ne şi filmăm.