Get Hard-Pușcărie=sodomie

Get Hard-Pușcărie=sodomie

Glumele privitoare la  raportul sexual neconsimțit care are loc în detenție nu sunt întrecute ca număr decât de glumele privitoare la raportul sexual anal neconsimțit care are loc în detenție. Get Hard înaintează o glumă cu prison blowjob și o tonă de bancuri/ gaguri care au ca temă penetrarea, deformarea, dilatarea și desființarea unui anume orificiu.

Îi avem pe milionarul James King (Will Ferrell), un cocky son of a bitch scârbos cu angajații (cărora le servește texte gen „succesul e o stare de spirit”), logodnic cu fata boss-ului cel mare, și pe amărășteanu’ de Darnell (Kevin Hart), care nu știe de unde să mai stoarcă un bănuț să fie bine la familie. King e arestat în plină glorie pe motive de fraude (deși e clar nevinovat) și mai are o lună până să se mute (pentru 10 ani) într-un loc cu o anumită faimă, că și numai auzul numelui provoacă o strângere involuntară din fese oricui a trecut pe-acolo. Darnell are imensa plăcere să-i descrie spălăcitului, verbal și gestual, tot procesul deflorării și pistonării ce-l așteaptă, mai ales din partea „fraților”. Faptul că, până în acest moment, King și-a arătat dosul gol de nenumărate ori, e, evident, premonitoriu.

Ca să vedeți cam pe unde se situează ca nivel de inteligență tot filmul, King deduce, pe baza statisticii, că Darnell a trecut prin pușcărie, așa că îl plătește ca să-i pună la punct un program de supraviețuire și să-l antreneze. Acesta se conformează, șoptindu-i cât de des în ureche, „ce-o s-o mai iei la creț”. Deci, cam tot mesajul e: ferește-ți rozeta. Adică, a trecut perioada romantică a lui Shawshank Redemption, când, în pușcărie, albii și negrii erau „decât” prieteni, ascultau Mozart, pfff…

Nivelul rămâne același în majoritatea situațiilor și a dialogurilor, cu surprinzătoare excepții în care sunt inserate referințe culte, livrești (pe care target-ul principal n-o să le înțeleagă). În general, filmul este consecvent cu sine în a furniza cele mai din scurgerea autobazei gaguri/ bancuri, care, însă, sunt de multe ori de o inventivitate de apreciat. Eu, cel puțin, care am o problemă cu ambii amândoi Ferrell și Hart, m-am trezit râzând de câteva ori.

Filmul are și o altă dimensiune, mai cu pretenții: scenariul propune un character arc cu morală în cazul lui James. Evoluția lui – de la fătălăul bulangiu de dinainte la băiatul de băiat de după – ar fi putut fi mult mai spectaculoasă dacă conflictul principal ar fi survenit mai repede. În rest, narațiunea e construită corect, finalul e ireproșabil.

N-o să devin nici acum fan Ferrell, cu atât mai puțin Kevin Hart, dar măcar mi-au mai tăiat din antipatie cu rolurile de aici. Get Hard e ce pot ei să facă mai bine (adică să se scălâmbăie oligofren), dar cumva sunt dirijați priceput, astfel încât să nu fie doar o chestie ultradubioasă și indigestă. Nu te poți supăra prea tare pe filmul ăsta. Are ceva vervă autentică. Dacă ești golănaș de cartier și te aduni cu pretenarii la o băută, ar putea fi chiar un regal.

Citește mai mult despre: film Get Hard Will Ferrell