Hall Pass – Înainte de concediu, mulţi viteji s-arată!

Deci, pe Kelly Bundy au ajuns-o blestemele îngălatei de mă-sa, fiindcă în Hall Pass are un bărbat mai lipsit de personalitate decât însuşi Al şi mai puţin viril decât Bud. În rest, Christina Applegate e la fel de haioasă ca pe vremea când era concomitent vedeta şi repetenta liceului. Pe cât îi dă voie rolul, fireşte.

Încă un deci: nu prea am ce să reproşez acestei palide producţii a fraţilor Farrelly, care par a fi la ani-lumină distanţă de faimoasele Me, Myself & Irene şi There Is Something About Mary. Lor, da, le reproşez că s-au alăturat majorităţii movie maker-ilor americani în declinul lor din ultimii 2-3 ani. Filmul, în schimb, scapă de acuzaţii grave. E un film (de un idiotism) ireproşabil. Fără fisură. Mai mult: e scris, filmat şi asamblat îngrijit, nu văd bube, hibe, dude majore.

Acest another romance pe tema cum să scăpăm de monotonia din căsnicie – care, vezi, Doamne, că, de fapt, e o iluzie, doar o chestie de percepţie – este exact ce-a vrut să fie şi pentru asta, lauda noastră. Apreciem orice film care-şi atinge scopul. Te mai face să şi râzi, deci e aur. Dacă te laşi din când în când pradă umorului juvenil pe care-l desfăşoară orice comunitate mai mare de trei bărbaţi hetero când se strâng în jurul unei mese gemând de halbe, atunci n-ai cum să strâmbi din nas. Filmul are nişte bancuri surprinzător de decente, în sensul că nu sunt nici prea weird, nici din cale afară de răsuflate. (În orice caz, mai decente decât cele din ultimele filme ale lui Adam Sandler.)

Sigur, e mai previzibil ca un film biografic, iar clişeele îţi zâmbesc la tot pasul. Că după ce bărbaţii au liber să dea iama-n poiată, ei nu mai sunt aşa cocoşi, pe când femeile, cu inima-ndoită că de ce i-au lăsat, se combină primele, asta nu e nicio surpriză. Răsturnarea de situaţie cum că bărbaţii încep să gândească ca femeile (vreau siguranţă, vreau înapoi la famelie), iar femeile ca bărbaţii (de ce să nu încerc?), asta chiar putea fi interesantă în anumite condiţii. Dar să nu cerem acolo unde nu e cazul.

2_movie_reel

Punctaj: 2 role de film (de la 1 la 10 role primesc filmele a căror peliculă face toţi banii)

Premiu: oportunitatea de a scrie, regiza şi juca un sezon întreg din „Trăsniţi în NATO” sau „Vacanţa mare”, la alegere