Life of Crime – Aniston, cum rămâne cu dezbrăcatul?!

Comedie de dietă – nici să te spargi de râs, dar nici să zici, wtf, au greșit descrierea pe imdb, LoC are atu-ul că reușește să te conecteze pe suficientă porțiune cu personajele, antieroi de calibru modest, dar cu frământări cât de cât umane. Și dacă Jennifer Aniston nu se dezbracă (scuze de spoiler), în schimb smulge un pic de simpatie – față de ultimele comedii, unde e doar nextdoormilfă haioasă. (Totuși, domnii speră că e doar o excepție.)

Suntem în Detroit-ul lui 1978. Doi găinari, Louis (John Hawkes) și Ordell (Mos Def), pun la cale (cât de minuțios posibil) marea lovitură: să răpească soția unui bogătan (Tim Robbins) și să obțină milionu’ drept răscumpărare. Le reușește (cu ceva peripeții) doar prima parte. În rest, planul se schimbă, se reschimbă și iar se schimbă, ceea ce e bine, că, deși ritmul e mai degrabă cumpătat, nu e timp de plictiseală. Incidentele nu-s așa năpraznice ca la frații Coen, dar au ceva savoare. (Cu unul singur, de pe la început, nu prea-s de acord, fiindcă te aștepți să fie reluat cândva.)

În vreme ce Frank Dawson (Robbins) o pune c-o tipesă (Ilsa Fisher) la mare, Louis și Ordell au pus-o (la figurat) cu Mickey (Aniston). Cu atât mai mult cu cât casa în care e sechestrată rich-bitch-ul aparține unui nazist libidinos (Mark Boone Junior), protagonistul unor scene bunicele. În paralel, un plus de suspans îl dă un alt nefericit, un jurnalist (married & children) cu bucurii la Mickey, care știe de situația ăsteia (sună sau nu la poliție?).

Un filmuleț modest, cu ceva culoare de epocă (alimentat și de muzică și telejurnalele care ne reamintesc problemele de atunci), cu un umor maturat. Dacă n-ar fi ecranizare după un roman de Elmore Leonard, autor din care Tarantino (Jackie Brown) și Soderbergh (Out of Sight) au scos chestii mai de calitate, ar fi meritat o notă mai mare.