Pitch Perfect 2 (2015) – Și cu Beca, 10, care le și-ntrece

Niște simpatice, cântăcioasele astea mici, chiar și când scot glume scatologice (obligatorii, se pare, în filmele cu adolescenți/ frății, etc.). Bineînțeles, Beca (Anna Kendrick) își păstrează rolul de lider nedeclarat și de element coeziv, dar e urmată la mică distanță de Fat Amy, căreia i se dă voie să zburde, mai ales sentimental-amoros, spre deliciul celor care așteaptă și un pic de comedie pe lângă cover-urile în lanț, a cappella.

Ca și în PP 1, fetele pățesc accident pe scenă (de data asta, Amy îi arată ceva anume chiar lui Obama) și trebuie să-și recapete reputația. Singura șansă a Bellelor rămâne câștigarea concursului mondial de a cappella, unde… n-au șanse, fiindcă scena e dominată de nemțoșii de la Das Sound Machine – inițialele din numele de grup (SM), stilul vestimentar și abordarea agresivă sunt destul de străvezii ca sens. Dar băeții chiar sunt niște adversari redutabili, cântă de se aude ce ar numi Thomas Mann „amprenta de voce în simultaneitatea sonorității armonice”. Rezultatul confruntării finale (că-s mai multe ocazii) este, evident, acela pe care ni-l dorim, dar cum se ajunge acolo, având datele problemei? Păi, se merită să stai și să vezi.

Mai ales că, pe parcurs, sunt, dacă nu răsturnări de situație, măcar surprize de altă natură. Păi, în primul rând, salutăm prezența lui Peggy Bundy (că noi n-o știm pe numele de actriță), care Peggy, aici e fostă componentă Bella și mama unei proaspete (din toate punctele de vedere) candidate, Emily. Emily este nimeni alta decât Hailee Steinfeld, care de curând a fost Julieta (2013) și pe care noi am putut s-o admirăm, mai de mult, în True Grit https://www.timesnewroman.ro/21448.  Din păcate, fetișoara, cu rolul ei de dumb trouble makeriță, nu are prea multe de spus.

O altă surpriză e macrosecvența cu team building-ul menit să dea o mai mare coeziune grupului: fetele stau într-un fel de campus de cercetași și trec prin probe grele. Se râde copios.

Beca rămâne cu vechea sa problemă, care dă conflict intern: visul ei e să devină producător de muzică. Așa că se angajează un fel de secretară la o casă de producție, unde avem un șef notabil de scârbos (Keegan-Michael Key), căruia trebuie să-i demonstreze că știe și altceva decât să aducă sandvișuri și cafele. Asta, în condițiile în care acesta e disperat să refacă un album de Crăciun cântat de… Snoop Dogg. Vai. Vai. Vai. E veselie maximă să-l auzi pe Snoopy cântând colinde.

Pentru cei, ca mine, care-s în urmă cu cultura pop, e un prilej să se mai pună la punct, atât cu piesele, cât și cu gestica. Din fericire, sunt și chestii mai vechi, fiindcă PP 2 vrea să facă, printre altele, și un arc peste generații de Bella. O să vedeți despre ce e vorba.

Multă mișcare scenică, schimb de replici acide între adversari, care se duelează vocal și coregrafic de parcă nu există mâine, cum zice americanul. Făinuță interacțiunea dintre lidera nemților, o brunhildă bine clădită și oțel în priviri și mititica Beca: aia o umilește în fel și chip, iar protagonista noastră încearcă s-o jignească la rândul ei și tot ce-i iese sunt complimente. Hahaha.

Notă: 7

Citește mai mult despre: film Pitch Perfect