Sleeping with Other People (2015) – Vorbitul despre sex dăunează grav sexului!

Alege: făcut sex sau vorbit despre făcut sex. Nu merge și una și alta. Dacă tu și tipa căreia vrei să-i faci, să-i dregi apucați să vă etalați fanteziile (în ce vă privește), (mai ales) tehnicile și CV-ul erotic, 90% șanse c-o să rămâneți cu atât.

Lainey (Alison Brie) și Jake (Jason Sudeikis) apucă să și-o tragă în studenție (o dată), apoi, după vreo 15 ani, când se întâlnesc din nou, discută. Și discută. Și discută. Numai despre sex. Deși clar ar prefera niște acțiune (mai ales el). Trick-ul, în cazul lor, e că ei și-au propus să nu facă sex unul cu altul, deci, avem de-a face cu mult râvnitul fruct oprit. Iar noi stăm pe margine și facem pariuri la ce minut o s-o comită, sau dacă o s-o. Fiindcă poate descoperă ceva și mai și decât sexul, gen prietenie adevărată. Zic și eu.

Care sunt piedicile în calea împlinirii mult așteptatului act? Să vedem.

În general, cel puțin la nivel declarativ, Lainey și Jake au niște probleme. La prima vedere, de aceeași natură, la o a doua, sensibil diferite. În cazul ei, cel puțin, 8 din 10 terapeuți ar recomanda internare și îndepărtarea obiectelor ascuțite. Da, exact, Lainey are pusă pata pe unu’, adică face parte din acea nefericită, periculoasă și nu foarte atrăgătoare categorie de femei care au dezvoltat obsesie pentru un amărât – că așa se întâmplă și aici, tipul e mai mediocru de atât nu se poate. Din (ne)fericire, comportamentul gagicii rămâne și el între limite mediocre: se rezumă la a face scenuțe, la a suspina, la a fi luată de atacuri de panică și la a urmări (împreună cu Jake) Misery (hehe, the real thing, acolo obsesie, tată). În ce-l privește pe flăcău, faptul că e un prădător/ incontinent sexual nu rupe nici el dinamica modestă a filmului: rar îl vezi în acțiune. Numa’ gura de el.

Nah, avem rom-com de un anumit gen. Dialogal, preponderent. Iar în dialog ne facem de cap, ne dăm talente: actorii au fost aleși pentru alte calități decât pătrățele definite și priviri magnetice. Sudeikis (care nici nu s-a obosit să-și găsească o vopsea de păr potrivită) se simte ca peștele în apă în replici amețitor de lungi, întortocheate și uneori cu conținut insolit, îndrăzneț. Aproape (aproape) subversiv. (Călduroase mulțumiri scenaristului că a evitat „obligatoriile” scârboșenii.) Alison e, la rândul ei, destul de convingătoare în vulnerabilitate combinată cu seducție. La inevitabila întrebare legată de chimie: da, e din belșug, chiar și în situațiile stereotipice, rezultantele unui scenariu mult prea prudent. Și stângaci pe alocuri: apariția unui posibil partener – „serios” – pentru Lainey e hm…

Dar, până la urmă, învățătura e înrămată frumos (pe gustul spectatoarelor), toată lumea obține ce trebuie – care poate să se suprapună sau nu cu ce vrea.

Ceva memorabil? Câteva chestiuțe, printre care o lecție de masturbare feminină ținută de… Jake: are haz și nu e vulgară. Ceva cu adevărat memorabil? Din păcate, nu.

Un 7, de încurajare, pentru tânăra scenaristă și regizoare Leslye Headland. Sperăm că n-o să rămână blocată în canonul Apatow, pe care de altfel îl stăpânește excelent, și o să contribuie măcar un pic la un eventual reviriment al rom-com-ului, atât de manierist în ultima vreme.

Notă: 7