Ted – Ursul păcălit de vulpe, în varianta romance

…Fiindcă vulpiţa de Mila Kunis pune la grea încercare nu numai prietenia dintre pufosul Ted şi John pierde-vară, dar şi cam tot conceptul filmului, ameninţând să transforme un început promiţător într-o comedioară romantică din genul la care faci febră proporţional cu entuziasmul iubitei. Prezenţa zvârlugii îi pune lui Ted în pericol nu coada, ci direct bărbăţia.

The cute little guy e prietenul din visul oricărui tip făr’de gaşcă: fumează iarbă, bea berea ca pe apă, încinge casieriţele în depozitul supermarketului, aduce curve acasă şi înjură ca un băiat de băiat adevărat. The real beginning of a beautiful friendship! Ce să mai, e partenerul de băută ideal, atâta doar, să ai grijă să nu-ţi laşi prietena singură cu el.

Deci, o bază sănătoasă pentru bancuri porcoase, misogine, scatologice, cu homosexuali, evrei şi tot tacâmul obişnuit. Care bancuri aici sunt meşteşugite într-un dialog de nota 10 plus. Scenaristul, care e şi regizorul şi vocea fiarei de pluş, Seth MacFarlane, a prins o dexteritate uluitoare la acest capitol lucrând la serialul Family Guy: dialogurile îţi iau maul, clar. La fel şi situaţiile, foarte inventive: apariţia lui Norah Jones şi restul cameo-urilor (Tom Skeritt, Sam Jones aka Flash Gordon) sunt exploatate inteligent, îndrăzneţ. Aluziile la tot felul de celebrităţi, gagurile cu trimiteri la filme celebre – toate, ticluite minunat…

Doar că povestea, ah, povestea, iar povestea!… Prinsă fatalmente pe orbita relaţiei de cuplu, aceasta îşi urmează destinul umil pontând conştiincioasă fiecare clişeu (şi sunt exact câte încap într-un romance dintre cele mai ordinare) în aşteptarea marii evadări. Doar că evadarea proporţiile unui picnic în afara oraşului. Când, în sfârşit, la uşă apar mizerabilii filmului, „hello, noi suntem antagoniştii”, eu am zis, ca la începutul frazei: „în sfârşit!” Asta, în loc de „Aţi întârziat, golanilor!”

Urmarea e că avem câteva minute de comedie neagră bunicică şi… iar se bagă Mila… Fenomenală femeia asta!

În fine, dacă sunteţi fani ai serialului Wilfred, filmul s-ar putea să vi se pară un plagiat ratat. Care nu ştiţi despre ce e vorba: în serialul cu pricina, Elijah Wood îl are ca „prieten” pe „câinele” Wilfred, supreme evil mastermind, cinic şi cu c…iele de 10 ori mai mari decât ale lui Ted (sorry, Ted, eşti simpatic, dar Wilfy e mai şmecher).

nota_85Notă: 8.5 (de încurajare, fiindcă tripla performanţă a lui MacFarlane e totuşi impresionantă)