The Tourist – Moartea (filmului) la Veneţia

The Tourist – Moartea (filmului) la Veneţia

Există note de încurajare, pentru loazele cu sclipiri intermitente, şi note de înviorare/ stimulare, pentru premianţii care o dau în bară. Von Donnersmarck (care are un prenume gen clasicii germani, de nu-l ţine probabil nici el minte în întregime) face parte din a doua categorie.

După unvergesslich-ul Das Leben der Anderen (un must see din multe puncte de vedere), sub pretextul călătoriei de studii în sud întreprinsă de orice von care se respectă, Florian a pus-o de un film în oraşul gondolelor. Aşa, ca pentru a sărbători devastatorul tun pe care l-a dat în inimile tuturor cu Viaţa altora. De aceea, sunetul pe care îl face The Tourist, comparativ cu primul, e ca cel al dopului de şampanie, sau mai precis ca fâsul care urmează. Entschuldigung, Donner… Îţi dăm un 7, de stimulare.

Unu. Decorul putea fi oricare altul. Veneţia aici e ca florile de plastic din teatru – nu respiră.

Doi. Nu ştiu în ce limbă şi ce termeni au comunicat regizorul şi actorii, dar Angelina face jolie, ca întotdeauna, la fel de relaxată, iar Depp… În fine, Depp e în aceeaşi situaţie cu Veneţia. Nominalizările la Golden Globe sunt de politeţe, ca să nu spunem: din motive comerciale.

Trei. Plotul e ca o complicată (şi strălucită, în felul ei) demonstraţie de matematică, al cărei rezultat e înghesuit, din lipsă de spaţiu, în colţul din dreapta jos al tablei.

Angelina e iubita lui Alexander Pearce, care datorează Fiscului 744 milioane, e urmărit şi de ruşi, tot pentru sume monstruoase. Fatala trebuie să găsească o victimă să semene cu acest Pearce, pentru a pune copoii pe piste false. Doar că „victima”, Frank Tupelo (Johnny Depp), matematician (:D), începe să aducă din ce în ce mai mult cu Pearce. De aici ar fi trebuit să iasă în lagună un teasing qui pro quo care să te rupă în două. Doar că Angie&Johnny sunt doar un cuplu istovit de turişti. Iar replicile de final sunt total în plus: deja ştim dacă Tupelo e Pearce sau nu. E ca şi cum explici un banc.

Personajele sunt, aţi ghicit, stereotipe: detectivii anglofoni sunt flegmatici, mafioţii ruşi, de o cruzime (in)imaginabilă.

În concluzie, The Tourist e un film de vacanţă drăguţ, pentru fanii thriller-elor întortocheate. Ar fi putut fi un roman de aventuri cinstit, fără pretenţii literare. Costa şi mai puţin.

Poate vrei sa vezi si

Vezi mai mult