Un film care merită ratat: „G.I. Joe: The Rise of Cobra”

Filmele proaste sunt tot mai greu de văzut. Fără puţin noroc există şanse infime să vezi unul. Când ai întodeauan zeci de filme dintre care să alegi, plus trailere, plus cronici, forumuri, e foarte greu să vezi un film prost. Eventual îl începi, dar renunţi imediat la el (afară de faptul când îl vezi la cinema).

Din punctul ăsta de vedere, eu mă consider norocos. Am avut recent ocazia să văd un film prost. Dar unul cu adevărat prost, nici nu ştiu dacă se riscă cineva să-l mai dea prin cinema. Îi spune „G.I. Joe: The Rise of Cobra”. Eram în vizită la cineva, genul de persoană care vrea neapărat să se laude cu filmele pe care le are pe hardul lui extern conectat la plasmă. Din motive care-mi scapă, respectivul era încântat de film şi a ţinut să mă facă să-l vizionez şi eu. L-a lăudat spunând că e cu soldaţi şi că e “mai tare” decât “The Hurt Locker”. Am văzut cam 30 de minute din el, dar au părut 3 ore.

Filmul e un clasic al genului “binele triumfă întodeauna asupra răului”. Avem băieţii buni, nişte soldaţi dotaţi cu nişte costume care-i transformă într-un fel de supermani (aleargă mai repede decât maşinile, sar de pe o clădire pe alta, au armament pe ei mai ceva ca un tanc, chestii de genul ăsta), şi băieţii răi, nişe terorişti care vor să facă rău fără un motiv anume. Teoriştii ăştia deţin o bombă care face ca metalul să se dezintegreze. Deşi supersoldaţii buni fac tot posibilul să-i împiedice, la un moment dat teroriştii reuşesc să lanseze bomba în Turnul Eiffel, care începe să se dezintegreze. Iar dezintegrarea asta începe să se răspândească: se loveşte o maşină de baza turnului, începe şi ea să se dezintegreze; maşina asta o loveşte pe alta şi tot aşa, până se extinde dezintegrarea în tot oraşul. Aici intervine unul dintre supersoldaţi, care salvează situaţia. Deşi înarmat ca un tanc, tot ceea ce face e să ajungă între terorişti. Între aceştia e o tipă care are un fel de centură la brâu cu un buton. Ei bine, supersoladatul apasă butonul şi dezintegrarea se opreşte. Tare, nu?

Citește mai mult despre: cronica de film film