• Dacia cu aruncător de flăcări - trebuia să fie lansată la Salonul Auto de la Mizil din 1978, dar a ars împreună cu toată fabrica în timpul testelor;

• Dacia cu cauciucuri cu blană - prototipul a fost abandonat pentru că muncitorii din fabrică tot furau blana;

prototip_dacia_ciudata.jpg • Dacia amfibie - a fost proiectată să intre în apă, dar nu şi să iasă, așa că zace și acum pe fundul unui lac;

• Dacia Delfinul, care în loc de parbriz avea un hublou - din cauza vizibilității precare, s-a izbit de zid înainte să iasă pe poarta fabricii și proiectul a fost abandonat;

• Dacia Origami, la care pentru economie s-a folosit hârtie în loc de tablă - a luat foc de la primul chiștoc aruncat în ea;

• Dacia Testarossa, o Dacie normală vopsită în roşu Ferrari - a făcut rugină până să iasă pe poarta fabricii, iar culoarea s-a decolorat de la soare;

• Dacia eco, realizată din lemn şi trasă de un cal - calul a fost furat și n-a avut cine s-o scoată pe poarta fabricii, așa că încă zace acolo;

• Dacia Lego, pe care trebuia să ți-o asamblezi singur acasă - s-a pierdut manualul cu instrucțiuni și nimeni nu a reușit s-o asambleze vreodată; 

• Dacia Delta Integrale, prototip revoluţionar, cu clanţe la toate uşile - în toate testele vandalii au pus pastă de dinți pe clanță, așa că proiectul a fost abandonat;

• Dacia Elefant, model pentru femei, cu oglinzi supradimensionate - oglinzile erau mult prea mari ca să poată ieși pe poarta fabricii, așa că modelul zace și acum în interior.

Scris de TNR | Saturday, 12.10.2019 09:17 IT & Știința

National Cinematografic