Pentru că nu au nici un efect, avertismentele de pe pachetele de ţigări înlocuite cu reclame la ţigări

Veşti bune pentru fumători! Ministerul Sănătăţii renunţă la celebrele avertismente dure de pe pachetele de ţigări, pe motiv că nu aveau absolut nici un efect în convingerea fumătorilor să renunţe la nesănătosul obicei. Spaţiul nu va rămâne neocupat, producătorii de ţigări urmând să înlocuiască avertismentele cu reclame la ţigări.

“Am realizat un studiu amănunţit pe populaţia fumătoare, din care a rezultat că doar 0% dintre fumători au renunţat la ţigări pentru că au fost îngroziţi de mesaje şi poze groteşti, un procent nu prea mulţumitor. Aşa că ne-am decis să nu-i mai oripilăm cu tot felul de scârboşenii”, spune Decebal Popescu, expertul Ministerului Sănătăţii în probleme de psihologia maselor şi ţigări.

Decizia prezintă, însă, multiple avantaje pentru guvern. “Dacă punem reclame la ţigări pe pachetele de ţigări, înseamnă că se vor vinde mai multe ţigări, de unde rezultă mai mulţi bani la bugetul de stat, din accize. Plus că şi spitalele şi farmaciile vor avea venituri mai mari, ţinând cont că numărul celor afectaţi de cancer, boli cardiovasculare sau impotenţă va creşte considerabil”, a mai adăugat Decebal Popescu.

Scris de Luchian
10 noiembrie 2014 08:11

Alte articole

Vezi mai mult