Traficul peste Prut, afectat de lucrările de consolidare la Podul de Flori

Inginerii români împreună cu cei moldoveni au sesizat că podul de flori construit acum 20 de ani peste Prut are grave probleme la structura de rezistenţă. Lucrările de consolidare au început deja, spre nemulţumirea şoferilor care stau ore întregi în trafic aşteptând să treacă Podul de Flori.

Specialiştii în construcţii încearcă să explice cum s-a ajuns la această situaţie. „Nu aşa se construieşte un pod de flori! Dacă nu foloseşti flori de calitate, rişti să cadă totul. Odată cu trecerea timpului florile se ofilesc, tulpinile se usucă iar petalele cad în apă. Ştiinţific vorbind, uscarea florilor produce foarte multă tristeţe în suflet dar şi unele probleme de rezistenţă la poduri”, a declarat pentru TNR inginerul moldovean Maftei Ambrozie.

De cealaltă parte a podului, inginerii români sunt ceva mai optimişti. Arhitectul Laurenţiu Stan ne-a explicat în ce constau lucrările la acest pod: „Avem deja un plan de reconstrucţie, iar lucrările vor dura maxim şase luni. Vom bate câte două lalele în stâlpii de rezistenţă, pentru arcade vom folosi gladiole olandeze proaspete iar pe partea carosabilă vom aşterne două straturi de petunii, galbene şi violete. Intrarea pe pod va fi dominată de două impozante flori de gura-leului, iar pentru tensionarea bârnelor transversale vom folosi doar trandafiri japonezi.”

Abonează-te și la canalul nostru de WhatsApp, ca să-ți încânți prietenii cu postările noastre și acolo.

Scris de TNR
25 august 2010 16:48

Comentarii 0 comentarii

Alte articole

Vezi mai mult