La scurt timp după Volkswagen, s-a dovedit că şi alte mărci, precum BMW, Volvo, Nissan sau Hyundai, înşelau testele de emisii folosind softuri sau alte metode high-tech. Românii de la Dacia, în schimb, rămân fideli tradiţiei mărcii: recent, un cercetător independent a descoperit că mulţi posesori de Logan astupă ţeava de eşapament cu un dop ca să treacă testul de emisii şi să ia ITP-ul.

dacie_cu_dop_in_esapament.jpg
“Cu ajutorul unui dop, cam ca unul de şampanie, dar mai gros, atât producătorii maşinii, cât şi consumatorii finali înşală cu succes testele de emisii. Pe tot parcursul testului, aparatul arată noxe zero, deşi în circulaţie, fără dop, maşina scuipă fum ca vulcanul Pinatubo”, notează omul de ştiinţă Decebal Popescu.

“Deşi e mult mai eficient decât softul nemţilor, dopul românesc are şi neajunsuri: un test de emisii care durează mai mult de câteva minute îl poate sufoca pe şofer!”, avertizează Popescu.

Reprezentanţii Dacia au refuzat să comenteze acuzaţiile, iar directorul uzinei de la Mioveni şi-a blocat uşa cu un dop de plută până când întregul scandal va fi dat uitării.

Susține presa independentă! O poți face nu doar prin donații, ci și bând bere. Cumperi bere TNR, fie online din magazinul nostru, fie din hypermarketurile Carrefour și ajuți astfel proiectul editorial Times New Roman. Să curgă berea!

Scris de Vasile | Friday, 02.10.2015 10:40 Social

National Cinematografic