Imediat după victoria diasporei în alegeri, o campanie publicitară pentru românii aflați în afara granițelor țării a cuprins țara de entuziasm. Sute, poate chiar mii de români s-au filmat cerându-le neamurilor și prietenilor să se întoarcă acasă, unde sunt salarii mai mici, respect mai puțin și foarte mult noroi pe străzi. Rezultatul însă, nu a fost cel scontat.

intoarcete_romane.jpg

În doar trei săptămâni mai bine de două milioane de țigani s-au întors acasă, în România, cerându-și ciocolățile promise. „Să moară mama, când am auzit întoarce-te romane am simțit că e pentru mine. În sfâșit, am fost iertat de cele două condamnări pentru tâlhărie și furt. Abia aștept să ajung acasă, s-o văd pe mama, să moară mama”, a declarat un român la venirea pe aeroport. 

Campania a avut și alte efecte perverse. Bugetul Franței a fost serios dezechilibrat după ce câteva sute de mii de români căldărari, argintari sau ursari și-au cerut cei 300 de euro și biletele de avion ca să poată să se întoarcă acasă.

Susține presa independentă! O poți face nu doar prin donații, ci și bând bere. Cumperi bere TNR, fie online din magazinul nostru, fie din hypermarketurile Carrefour și ajuți astfel proiectul editorial Times New Roman. Să curgă berea!

Scris de Eftimie | Friday, 05.12.2014 07:44 Monden

National Cinematografic