Imediat după victoria diasporei în alegeri, o campanie publicitară pentru românii aflați în afara granițelor țării a cuprins țara de entuziasm. Sute, poate chiar mii de români s-au filmat cerându-le neamurilor și prietenilor să se întoarcă acasă, unde sunt salarii mai mici, respect mai puțin și foarte mult noroi pe străzi. Rezultatul însă, nu a fost cel scontat.

intoarcete_romane.jpg

În doar trei săptămâni mai bine de două milioane de țigani s-au întors acasă, în România, cerându-și ciocolățile promise. „Să moară mama, când am auzit întoarce-te romane am simțit că e pentru mine. În sfâșit, am fost iertat de cele două condamnări pentru tâlhărie și furt. Abia aștept să ajung acasă, s-o văd pe mama, să moară mama”, a declarat un român la venirea pe aeroport. 

Campania a avut și alte efecte perverse. Bugetul Franței a fost serios dezechilibrat după ce câteva sute de mii de români căldărari, argintari sau ursari și-au cerut cei 300 de euro și biletele de avion ca să poată să se întoarcă acasă.

Scris de Eftimie | Friday, 05.12.2014 08:44 Monden

National Cinematografic