România a pierdut încă o dată cursa tehnologizării! Reprezentanţii companiei Maserati ne-au reproşat că, deşi ei scot în fiecare an un model nou, ţara noastră produce exact acelaşi model de ţăran de mai bine de un secol. În ritmul ăsta, spun italienii, “ţăranul cu Maserati” va fi în foarte scurt timp un concept învechit, şi nu din vina lor.

maseratitaran2018.jpg
“Noi ne chinuim constant să lansăm modele noi, sau măcar versiuni facelift”, spune Giugiaro Bruschetta, proiectant la Maserati. “Românii ce fac? Ne trimit an de an tot ţăranul ăla, făcut undeva în Argeş după o licenţă franţuzească din secolul 19. Singurul progres cred că a fost în anii ‘90, când au lansat ţăranul de oraş, dar şi ăla era acelaşi gherţoi cu altă siglă. În ritmul ăsta, cred că vom rupe colaborarea. Dacă vor să aibă iar Ţăranul cu Alfa Romeo, n-au decât!”

Producătorii români spun însă că italienii sunt într-o gravă eroare, deoarece ţara noastră a lansat zeci de modele distincte de ţăran, unele dintre ele adevărate revoluţii în lumea ruralului. “Cum rămâne cu ţăranul de teren, ţăranul electric, ţăranul de iarnă cu căptuşeală de blană şi extra lanţuri, ţăranul Lăstun - care era de fapt jumătate de ţăran normal?”, se întreabă Decebal Popescu, şef secţie design la Institutul de Ţărani.

“E adevărat că industria de ţărani a suferit o lovitură când fabrica de ţărani din Craiova s-a transformat în fabrică de maşini Ford, dar chiar şi anul ăsta am lansat un model nou: ţăranul hibrid, care funcţionează atât cu floarea-soarelui, cât şi cu dovleac.”

Recent, mai multe voci din industria auto au speculat că “lipsa de diversitate a ţăranilor” e de fapt felul italienilor de a spune că s-au săturat să vadă prosoape cu femei goale într-un Granturismo de 200.000 de euro.

Scris de Vasile | Monday, 30.07.2018 08:01 Monden

National Cinematografic