giotto_infern_1_copyGiotto di Bondone (1266-1337) a cunoscut înclinația de a reda suferința în mod artistic încă din copilărie. Biograful său Giorgio Vasari amintește că acesta a fost descoperit, băiețel fiind, de către pictorul Cimabue, desenând oi. Delicat, biograful nu menționează și faptul că micuțul primea timbre de la stăpân să le deseneze doar pe cele siluite de ceilalți băieți. giotto_infern_1Giotto di Bondone (1266-1337) a cunoscut înclinația de a reda suferința în mod artistic încă din copilărie. Biograful său Giorgio Vasari amintește că acesta a fost descoperit, băiețel fiind, de către pictorul Cimabue, desenând oi. Delicat, biograful nu menționează și faptul că micuțul primea timbre de la stăpân să le deseneze doar pe cele siluite de ceilalți băieți.

De-a lungul istoriei, reprezentarea Judecății de apoi a avut menirea de a-i înfricoșa pe credincioși și mai ales pe necredincioși. Cea mai răspândită interpretare a scenei pictate de Giotto pe care o vedeți în imagine se referă la pedeapsa pentru păcatul masturbării. Cum prima mare dragoste era și pe atunci propriul cocoșel, tinerii se vedeau obligați să stea departe de obiectul dorinței lor, conform legii: „uită-te, dar nu pune mâna”. În rest, puteau să se bată în cruciade și să-și dea viața pentru el, la nevoie. Doar să nu-l atingă și să-și facă selfies fiecare separat. Când, la turniruri, câte o domniță mai îndrăzneață le arunca băieților o batistă, aceștia se făceau că nu pricep aluzia.

Mulți au încercat să-și legalizeze legătura prin cununie în toată regula, dar nu le-a mers. Cei doi erau imediat despărțiți. Chiar și un inocent masaj scrotal putea fi caz de mănăstire, sau, mai rău, organul ajungea să fie vândut pe post de Sf. Prepuț și atins de babele evlavioase.

Individul din imagine ar fi încercat să negocieze, dar i s-a explicat că aici nu e afterschool, ci afterlife. Disperat, onanistul a cerut pedeapsă cu suspendare pe motiv de rahitism (cu precădere în zona la care se lucrează). Mai marele cu nume de nerostit s-a uitat în dosarul inculpatului și, văzând că, de-a lungul vieții, acesta n-a contractat boli venerice, a decis să i se introducă o țeavă pe uretră, pe unde diavolul să-i să pompeze niște sifilis fără să se supună pe sine niciunui risc.  

O altă interpretare, mai realistă, este că avem de-a face cu un călugăr acuzat de hipsterism: se poate observa eșarfa, care îl dă de gol. Când și-a întrebat torționarul de ce e pedepsit prin trasul veșnic de p...lă, acesta l-a lămurit imediat: „Fiindcă n-a făcut tac-tu o l...bă când era cazul.” Văzând că oricum n-are scăpare, hipsterul l-a apucat de păr pe diavol, spunându-i: „Bate-te peste gură!”. Arătarea i-a replicat rânjind: „Te crezi șmecher? Ăsta-i doar primul nivel. Infernul sunt ceilalți.”

Scris de stefan | Friday, 21.02.2014 11:17 TNR Cultural